Zpráva o stavu

Doktorka.cz nabíhá na nový systém. Prosím omluvte dočasnou zhoršenou dostupnost služeb. Děkujeme!

DD dieta - Dummlesteinova dieta

Režim DD diety vyžaduje podrobnější popis a hodnocení. Jeho autorem je americký lékař dr. Dummlestein. Tento lékař byl za svoji "dietu" prohlášen za génia (ale nevím kým, protože určitě ne americkou odbornou dietologickou společností), ačkoliv pouze "oprášil" postup, datovaný z třicátých let 20. století.

Už sám název je geniálně skromný - zkratka totiž znamená “Dummlesteinova dieta“. Tento lékař tvrdí, že přišel na to, že v noci se organismus regeneruje a že tedy není nutné ráno doplňovat energii snídaní. Tak řekněte, není to génius? Vždyť to samé už dávno tvrdí celá řada stoupenců přírodní stravy a biorytmů (orgánové hodiny)!
On však dodává, že “je dobré občas si organismus napumpovat živinami, jaksi do zásoby“. Ani v tom však není původní, protože ho již před asi deseti lety předběhl jiný americký lékař, dr. Katahn, svou ?rotační dietou“, v rámci níž se začne nízkoenergetickou dietou, aby se na pár dní zase trochu přidalo a pak zase ubralo a tak pořád dokola, a to všechno proto, aby v důsledku dlouhého značného omezení příjmu energie nedošlo k zásadnímu omezení výdeje energie i v klidových podmínkách. Pak totiž dojde k tomu, že následné výrazné zvýšení příjmu energie způsobí okamžité nabrání váhy, protože organismus se naučil s ničím neplýtvat.
“Dr. D“ mazaně zvolil kombinaci mezi doporučeními “nejíst celé dopoledne - jíst především ráno a dopoledne“ tím, že radí několik dní od rána do odpoledne nejíst a posléze naopak pár dní jíst.
Podmínkou DD diety je dodržovat ji celý měsíc. Smutné je, že je velmi drahá. Ještě smutnější je, že ji máte držet pouze v období, kdy jste v psychické pohodě. Ptám se: “kdy jste v psychické pohodě?“
Další doporučení je konzumovat stravu formou “dělené“. Tak teď nevím. Je to pokus o koncentrát všeho pozitivního z různých systémů.
Kdy tedy jíst ráno a dopoledne? Pokud možno v sobotu, v neděli a v pondělí a potom ještě ve čtvrtek. To znamená, že ráno a dopoledne nebudete jíst pouze v úterý, ve středu a v pátek. Jenomže nastala další otázka, mnohem podstatnější - CO JÍST? Autor to vyřešil zcela elegantně - použil typologii (viz dále), jako obvykle po svém (až si přečtete další text, dojde vám, že je to v podstatě systém dr. D'Adama - “výživa a krevní skupiny“ a systém dr. Abravanela).

TYPOLOGIE:

Bojovnice - sportovní postava nebo tendence k ní u těch, které nemají nadváhu, extrovertka, agresivní a nepoddajná (z její charakteristiky vyplývá, že je to typ, odpovídající u žen mužskému typu nadváhy a dost možná je to krevní skupina “0“)   
Co by měla jíst, aby zhubla?
Ovoce, hlavně melouny a lesní plody, všechny druhy zeleniny, celozrnné pečivo, ryby a drůbež, netučné mléčné výrobky, česnek
CO by asi neměla jíst, aby zhubla?

Olivy, avokádo, mandle, buráky a kešu oříšky, koření ostré a sůl, med a sirupy, kofeinové nápoje, ovocné a zeleninové šťávy  
CO by neměla jíst v žádném případě?

Šlehačku, máslo, tučné sýry, omáčky a čokoládu, vnitřnosti a červené maso, alkohol, pečivo a potraviny z bílé mouky

 

Citlivka - tendence ke štíhlosti, ale s převahou ?křehkosti“, introvertka (uzavřená ve svých problémech), kousavě kritická, ale současně trpící depresemi, nemá chuť cvičit, tím méně pak ve skupině, má sklony k duševní činnosti, ale také k duševní nevyrovnanosti až přecitlivělosti, většinou má nadprůměrnou inteligenci (z její charakteristiky vyplývá, že je to typ, odpovídající u žen krevní skupině “A“, ale výběr potravin už tak přesně “nesedí“)
Co by měla jíst, aby zhubla je-li to nutně?        

Všechny druhy zeleniny, celozrnné výrobky, ryby, drůbež a libové maso, vejce, koření              
Co by asi neměla jíst, aby zhubla?

Olivy a olivový olej (ale proč ne ten olej?), mandle, burské a kešu oříšky, avokádo, ovoce, tučné maso?
Co by neměla jíst v žádném případě?
Potraviny z bílé mouky, cukr, med a čokoládu (to ona tak ráda!), mléčné výrobky

 

Umělkyně - šlachovitá postava, když má nadváhu, tuk se usazuje okolo pasu a na stehnech, event. i celulitida, netrpělivá až náladová, nevyrovnaná, inklinuje k stimulantům, nechci říci rovnou ke drogám, má tendenci k hypoglykemii (je vzteklá, když má hlad). Možná se trochu blíží krevní skupině “B“ - tomu dost přesně odpovídá výběr potravin.
Co by měla jíst, aby zhubla?

Všechnu listovou zeleninu a tu, která roste nad zemí (zelí, salát, brokolice), drůbež, ryby, zvěřinu, vejce,odtučněné mléčné výrobky, olivy, olivový olej, avokádo, mandle a burské a kešu oříšky, koření a bylinky
Co by neměla jíst, aby zhubla?
Ovoce a celozrnné potraviny, červené maso, zeleninu kořenovou, fazole
Co by neměla jíst v žádném případě?
Bílé pečivo, alkohol, cukr, sirupy, čokoládu, kofein, vnitřnosti

Venuše - křehký vršek, široké boky, silná stehna, zadek, celulitida. Jediná je absolutně disponovaná k rozvoji nadváhy, především v průběhu těhotenství a ve středním a pozdějším věku (typicky ženský typ nadváhy, nejsem si ale jistý, které krevní skupině by odpovídala, snad trochu modifikované “B“?)   
CO by měla jíst, aby zhubla?

Ovoce - melouny a lesní plody, brokolici a špenát, drůbež, losos, tuňák, olivy, avokádo, mandle, ořechy
Co by neměla jíst, aby zhubla?
Rýži a celozrnné výrobky, sirupy a med, červené maso, ovocné džusy, nízkotučné tvarohy a většinu tučných sýrů
Co by neměla jíst vůbec?
Šlehačku, máslo, sýry, omáčky, čokoládu, koření, ocet a citrusové plody, bílé pečivo, ale také těstoviny nevaječné!

 

HODNOCENÍ DIETY:

Určitě nebude na škodu zamyslet se také nad autorovou specifickou typologií, protože typologie principiálně je velmi užitečná záležitost. O použití této diety můžete uvažovat jako o reálné.
Zdroj: Petr Fořt - Co jíme a pijeme?, nakladatelství Olympia

Komentáře (3)

  • Obrázek uživatele Moony
    Moony (anonym)

    Bože, to je ale kravina! Jakožto člověk, který se o zdravou stravu dlouhodobě zajímá, mohu zodpovědně prohlásit, že pokud by se tohohle někdo držel, tak je na nejlepší cestě k dlouhodobé obezitě a zničení zdraví. A proč to říkám tak rezolutně? Protože jsem tohle ještě před lety z vlastní blbosti dělala a přesně vím, jak to dopadlo! Roky jsem nesnídala a považovala to za něco samozřejmého - na snídani není čas, po ráno ani nemám na jídlo chuť, bylo by mi po jídle špatně, bla bla bla... Pak jsem zkusila snídat až cca 20-30 minut po probuzení, nejprve jen ovoce, a zjistila jsem, že to najednou jde, žádné bolesti břicha, žádný stres, pohoda. A nejenom to, zjistila jsem, že mé tělo pak funguje mnohem lépe, nejsem hned unavená, nejsem tak náladová a podobně... Od té doby snídám každý den a považuji to za základ, věřte, že bez snídaně opravdu nelze jíst zdravě, natož pak zhubnout. A pokud máte se snídáním problémy, jako jsem mívala já, zkuste můj postup (snídat až 20-30 minut po probuzení a zpočátku jen ovoce) a určitě to půjde :) O nejezení celé dopoledne ani nemluvě, to jsem bohužel dělala při chození na střední, nesnídala jsem, nesvačila, neobědvala a o jídlo jsem se starala až někdy ve tři, když jsem šla ze školy. A co jsem pak jedla? Kvůli vlčímu hladu jsem stejně skončila v nejbližším obchodě, v oddělení pečiva a sladkostí - dokonalý základ obezity, vřele "doporučuji"! Lidi neblbněte a dejte tělu, co potřebuje, ono vám to pak vrátí tím, že budete zdraví a třeba i snáze něco zhubnete... :)

    Bře 18, 2012
  • Obrázek uživatele doporučuji
    doporučuji (anonym)

    Dana Buahová tel.603 830 674 prádává prostředky a předvádí čistění koupelen,koberců,taky půjčuje čistící stroje...velmi dobré levné

    Črv 31, 2012
  • Obrázek uživatele mau-mau
    mau-mau (anonym)

    Tam se ale psalo o střídání dnů, kdy se snídá, a dnů bez jídla po celé dopoledne, navíc v určité dny kaloričtější příjem než obvykle. Mně to nepřipadá nelogické, v podstatě kdyby člověk jedl čistě podle své chuti, příp. momentálních možností (časových, finančních...), tak by to mohlo dopadat podobně. Já osobně, když se nad tím zamyslím, v podstatě jím podobně: Někdy snídám, někdy ne. Některé dny jsem jen na zeleninových salátech, jindy zase celý den požírám ořechy a tučná avokáda. Včera jsem za celý den snědla 1 celý meloun. Praktikuju to takhle už nějaký čas a postavu i zdraví mám dokonalé. K nějakému přežírání a nezvladatelným chutím to taky nevede. Pokud tělo dostane dostatek všeho, co potřebuje, je mu jedno, jestli je mu to dávkováno v nějakých pravidelných hodinách.

    Črv 31, 2012

Přidat komentář

Reklama

Reklama