Buddhismus
Otci Siddhárthy (Buddhovo původní jméno), místnímu rodovému náčelníkovi, při narození syna řekli, že Siddhártha se stane mocným vládcem. Také však otce varovali, že uvidí-li mladý Siddhártha někdy starobu, nemoc, smrt nebo asketický život, sám se stane asketou. Král chtěl, aby se ze syna stal velký vládce, a chránil Siddhárthu před světem. Nakonec však mladý muž všechny tyto formy utrpení spatřil a jak předpovědělo proroctví, dobrovolně se zřekl světa a hledal lék na utrpení.
Po letech hledání přišel Siddhártha konečně ke stromu osvícení, pod nímž meditoval, dokud se nestal buddhou (osvíceným). Právě tam poznal "čtyři vznešené pravdy":
1. Celý život je naplněn utrpením.
2. Utrpení je způsobeno touhou či žádostí, která vede ke znovuzrození a k dalšímu utrpení.
3. Lékem na utrpení je uhasit všechnu touhu.
4. Aby člověk uhasil touhu, musí se vydat na osmidílnou stezku: správné názory, správná řeč, správné chování, správné usilování, správné vědomí a správné rozjímání.
Následuje-li člověk osmidílnou stezku, může dosáhnout nirvány. Nirvána (uhasit) znamená ukončení touhy a konec bolestivého koloběhu znovuzrození. Popsat nirvánu není možné. Není to místo, ale paradox. Nejlépe se o ní dá přemítat, odpovídáme-li na otázku: Kde je plamen, když zhasne?
Aby člověk dosáhl nirvány, musí hledat skutečnost a spásu a plnit mravní požadavky, které zakazují zabíjení (lidí nebo zvířat), krádež, klevety, lež, pití alkoholu a sexuální nezdrženlivost. Mniši zůstávají v celibátu a mají málo majetku.
Od Buddhovy smrti se vytvořilo mnoho směrů buddhismu. Dva hlavní jsou mahájána (velký vůz), představující severní buddhismus, a hínajána (malý vůz), představující jižní buddhismus. Mahájána si vytvořila propracovanější teologii, která obsahuje vlastní svatá písma, složitou metafyziku a rituály. Podle jejich víry je Buddha spasitelem, ale existuje také mnoho jiných bohů. Hínajána zůstává blíže k Buddhovu původnímu učení. Učení malého vozu obvykle dodržují mniši, kteří považují moudrost za hlavni ctnost a Buddhu za světce, nikoli za boha. V jejich víře není žádná metafyzika a jen velmi málo rituálů.
Zdroj: G. Kenneth West - Dobrodružství psychického vývoje - Kapitoly z vývojové psychologie, nakladatelství Portál
Komentáře
Jestli ,že se věnuje velké věci, dosáhne zpravidla cíle. Bohužel má i stejný úspěch, postaví-li sebe a veškerý svůj talent do služeb zla. Zkrátka je vždy vítězem. Pokud jde o lásku, je velmi mnoho milován, ač sám doopravdy miluje?. Nezná proto hořké lásky, své oběti nechává většinou zcela nelítostně v zoufalství. Drak září svou osobností, která je ale pouhou fasádou.
Je to nádherný exemplář člověka, fantastického zvířete, které však podle libosti chrlí oheň, zlato nebo vodu, ale posléze, jako v pohádce, i sám často uhoří. V Asii je symbolem pozemského štěstí a nebeské moci.
Tot vše. A ty zede a Jiří arne, dle mého názoru zde znečištujete konverzace mírumiloivných budhistů svým vzájemným napadáním. Co kdybyste tuto diskuzi opustili nebo si založili jiné téma?
Nebo se navratte do stacionáře Horizont ve Zlíně a tam to pod dohledem odborníka můžete vše rozebrat.
PEACE TO ALL.
Om
Jiříku,jeden z lokajů Ti nepochybně přečetl něco o astrologii,nebo máš dvorního astrologa. Jsi na to pyšný,Vaše veličenstvo,dvořané si jistě všimli Tvých stálých úsměvů.Dějiny jsou plné temných Lvů-slabých králů,špatných králů,zlých císařů,despotických tyranů.Z nuly do bodu varu během nanosekundy,dramatické vzplanutí a zmítání jen stupínek od vražedného podráždění. Ukonejším Tě.Žádná událost by přece nezačala,dokud nepřijdeš.
Také jsem si všiml, že mnoho lidí pobuřuje můj pseudonym OM. Ale proč? Já také nevím, kdo je tajemné s. nebo Diana Kristýna nebo paní Farská ze seriálu Ulice, protože české ani jiné telenovely nesleduji. s. alespoň píše srozumitelně.
Je těžké najít k tobě cestu, když jsi stále pod Buddhovým dozorem, stejně jako já jsem pod dozorem společnosti.
Např. Miroslav Kašpar pořádá na statku ve Skřidlech semináře šamanského bubnování, chůze po žhavém uhlí nebo třeba indiánské potní chýše. Během několikadenních workshopů Cesta bubnu si účastníci vyrobí a v potní chýši zasvětí vlastní šamanský nástroj, frekventanti kursů se seznamují s cestou do světa pod zemí pro sílu k léčení, za pomocníkem ze světa zvířat, či do říše nebe pro inspiraci.
Možná by mu prospěl pobyt ve výše zmýněné potní chýši, kde by si vyrobil vlastní šamanský nástroj. Doporučte mu to prosím. jinak nepřestane a udá nás všechny providerovi.
mohla byste prosím podrobněji popsat problematiku frustrované mužské ješitnosti a nepochopené sexuální síly, o které píše Elisabeth Haich?
Tato problematika mě jako muže velmi zajímá. Já osobně, abych byl šťastný, tak k tomu potřebuji následovat nikoliv nějákého moudrého jogína, ale spíše nějákou sexy atraktivní jogínku.
mohla byste... Nejsem sexy atraktivní joginka, bohužel pro Váš duševní hlad. Zcela chápu potřeby krásy, úrovně, ba i po partnerském až rodinném vztahu. Tady jsem se zastavila, a vím o sobě, že mohu zůstat pouze u představ.Tu knihu jsem ještě nečetla, ale tuším, že bude velmi obohacující, vzhledem ke knize Zasvěcení od E.Haich. Protože každý, kdo tu knihu Zasvěcení četl se vyjádřil, že cítil ono dežavu, čili jakýsi pocit, že se vypráví o něm, čtenáři. Že Egyptská moudrost v pojetí E.Haich je hlubokomyslná a je mnoha lidem zapsána v zapomenuté paměti. Uražená mužská ješitnost popř. frustrace se od mně nevztahuje na Vás, ale na ty dva muže. Neznám sice pana Zdeňka Daňka, ale znám Jiřího Šmíru. Je to tragikomedie, protože jsme se pouze bavili o bibli a on si ten start pouhého projevu soucitu k jeho situaci tehdy, převedl špatně. A začal si do mě zrcadlit představy nebezpečného člověka. Pak se do toho zamotal, a vymyslel si, že jsem jeho nepřítel. Pak, že součást toho nepřátelství je i to, že se sním nebavím. Pořád totiž není schopen vnímat, že se chová agresivně, ničivě, lživě,...A protože se potkáváme, tak onu ságu setkávání se mnou náhodně bere jako vztah, o kterém do okolí roznáší zprávy, jako o mileneckém. Samozřejmě, že se sama tomu někdy i směju, protože je to až groteskní, pozorovat to z nadhledu. Aleještě nejsem n onom světě, abych se smát tomu mohla bez materiální újmy. Uražená mužská ješitnost je univerzální problém.
Co kdyby jste nám neznalým nejprve objasnili vaše příbuzenské vztahy, abychom byli v obraze?
Mírumilovní Budhisté přece odpouštějí, ne?
Pro Dianku již jsem zde několikrát uvedl, že Budhista nejsem. Jsem pouze hledající člověk, co momentálně odjíždí na Blízký východ studovat Islám. A co se sexuality týče, jsem starý mládenec a s tím nehodlám nic měnit. Když vidím, jak to pak v praxi dopadá ve vztazích mezi muži a ženami. Ne děkuji. Nemám zájem.
- Odpovědět
Pošli odkaz